З кожним роком рівень агресії серед школярів зростає. Маленькі діти все частіше серед інших ігор обирають гру «у війну», а школярі, самі того не усвідомлюючи, прагнуть влаштувати бійку чи сутичку.

Що ж має робити вчитель в даній ситуації? Кожного дня він повинен займатися вирішенням конфліктів серед учнів у навчальному закладі. Для того, щоб робити це професійно та ефективно, вчитель має знати дуже добре чи є в його класі учні, з якими однокласниками не хочуть спілкуватися, ігнорують їх, чи є в колективі прояви булінгу щодо когось із дітей.

Усі ці та інші нагальні питання 26.10.2018 року обговорювалися на Міжнародній науково-практичній конференції «Цькування у шкільних колективах (булінг): політики і практики запобігання та подолання», яка пройшла на базі Київського університету ім.Б.Грінченка та була організована МОН України, Посольством Литовської Республіки в Україні, Проектом «Офіс освітніх реформ в Україні». У цій конференції взяла участь практичний психолог нашого закладу Пасіченко Наталія Василівна.

Щоб учитель ефективно міг виявити жертв булінгу або булерів (дітей, які є агресорами), приймати конкретні методи впливу на учасників цькування сьогодні в нашому закладі було проведено заняття з елементами тренінгу для педагогів «Булінг у шкільному колективі: теорія та практика».

На ньому вчителі поповнили свої знання про булінг, опрацювали деякі практичні методи профілактики та подолання цькування у школі. Виконуючи практичні вправи «Вгадай емоцію», «Уяви себе на місці…», «Кулак» кожен учасник зрозумів, наскільки важливо розуміти емоції інших, ставити себе на їхнє місце для викорінення проявів агресії один до одного як у дорослому, так і дитячо-підлітковому середовищі.

Важливо навчити дітей спільними зусиллями батьків та вчителів дивитися на світ очима інших. Це допоможе їм швидко знаходити спільну мову з оточуючими, цінувати спілкування та відчувати себе щасливими.